
Lees over de openheid van de Ons® Suite en hoe dit bijdraagt aan werkgemak en zorgkwaliteit.
Of het nou gaat om intensieve, complexe of specialistische (verpleeghuis)zorg, Liberein biedt cliënten de ondersteuning die nodig is. Tegelijkertijd vertrouwt de vvt-zorgorganisatie met zes verschillende locaties in Enschede en Glanerbrug erop dat cliënten vaak nog veel zelf kunnen. De zorg vraagt om verandering, en kunnen vertrouwen op een systeem die deze verandering ondersteunt is van grote waarde.
Geplaatst op 25-06-2025
Het werkt gewoon
“Samen met Nedap hebben we onze processen kunnen optimaliseren. Het primair proces kan altijd doorgaan, en de suite ondersteunt daarin.” Daniëlle van de Kleijn, functioneel applicatiebeheerder bij Liberein vertelt enthousiast: “Dat de zorg het vertrouwen heeft dat het systeem meewerkt is heel belangrijk, het draagt bij aan het werkplezier, net zoals de gebruiksvriendelijkheid van de Ons® Suite. Mensen hebben weinig instructie nodig om er goed mee te kunnen werken. Terminologie is logisch en wat we niet begrijpen zoeken we op, op het supportportaal van Nedap.” “En wat ook prettig is, is het feit dat Nedap altijd up to date is. Denk bijvoorbeeld aan wet- en regelgeving. Daar hebben wij niets mee van doen, het werkt gewoon!"
“Mensen hebben weinig instructie nodig om er goed mee te kunnen werken.”Daniëlle van de Kleijn - Applicatiebeheerder, Liberein
Een totaalbeeld van de cliënt
Liberein activeert en stimuleert cliënten om zoveel mogelijk zelf te doen. En blijkt dat niet te kunnen dan draagt Liberein samen met familie, naasten, de gemeente en andere organisaties verantwoordelijkheid voor de zorg. Kwaliteit van leven staat daarbij altijd centraal. Anne Hampsink, clustermanager zorg, ziet dat Nedap Ons® helpt om als één team rondom de cliënt te werken. “Iedereen, van zorg en welzijn tot aan kennis- en behandelcentrum, kijkt naar dezelfde doelen en kan daarop rapporteren. Maar ook de familie en naasten zijn goed op de hoogte dankzij Caren. Zij kunnen volgen wat we doen en leggen makkelijk contact. We hebben een totaalbeeld van hoe het met de cliënt gaat, waardoor we weten hoe we moeten handelen en de cliënt de zorg krijgt die nodig is.”
“Iedereen, van zorg en welzijn tot aan kennis- en behandelcentrum, kijkt naar dezelfde doelen en kan daarop rapporteren.”Anne Hampsink - Clustermanager zorg, Liberein
Goed koppelbaar met andere systemen
Dat Nedap Ons® ondersteunt van intake tot opname en van registratie tot declaratie zowel intern op locatie als onderweg wordt als erg prettig ervaren. Anne: “De Ons® Suite is een mooi totaalpakket dat zich constant ontwikkelt en verbetert en bovendien goed koppelbaar is met andere systemen.” Danielle: “We hebben verschillende koppelingen. Dat loopt soepel en er zijn vrijwel nooit verstoringen in de koppelingen. Het grote voordeel daarvan is dat je snel bij informatie kan en makkelijk door kunt zonder opnieuw in te loggen. Dat scheelt veel tijd.”
Meer dan enkel een software systeem
Heidi Pot, bestuurder bij Liberein ziet vooral dat Nedap aandacht heeft voor wat er echt speelt binnen de zorg en daarmee meer is dan enkel een software systeem. “Nedap is een grote speler. Daarmee heb je ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. En ik zie dat Nedap dat invult door met ons het gesprek aan te gaan, met ontwikkelingen mee te gaan en goed aan te sluiten op de behoeften die er zijn in de zorg.” Anne merkt dat ook: “We hebben goed contact met de ontwikkelaars, we denken mee, we mogen ideeën aandragen en als er meerdere organisaties met dezelfde wensen komen, dan wordt er vaak ook echt iets mee gedaan.”
Al meer dan 25 jaar is onze missie ‘Meer tijd voor zorg’. We willen dat mensen in de zorg zo leuk en makkelijk mogelijk kunnen werken. Natuurlijk is er veel veranderd in het zorglandschap en op het gebied van technologie. Daarom willen we dat de suite zich steeds meer gaat gedragen als een goede collega. Eentje waarop je kunt vertrouwen, die verbindt en je voldoening geeft over je werk. Nedap Ons® werkt voor jou.