Koppelen en samenwerken
Intergraties en koppelingen eenvoudig via een van onze partners of via je zorgorganisatie
Caren
Wanneer je als zorginstelling werkt met Nedap Ons®, ‘beschik’ je automatisch ook over Caren, de digitale gezondheidsomgeving van Nedap. Hiermee geef je cliënten of patiënten de mogelijkheid om regie te voeren op hun eigen zorgproces. Je voorziet als zorginstelling met Caren, niet alleen in het recht op inzage op de eigen gezondheid, maar faciliteert bovenal het gevoel van welzijn van de cliënt of patiënt.
Door cliënt, mantelzorg en professionele zorg met elkaar te verbinden stuurt Caren op duidelijke communicatie, betere afstemming en zicht op de zorg. Zo kan de zorgverlening optimaal gebruik maken van elkaars kwaliteiten en inspelen op de persoonlijke wensen en rechten van de cliënt.
Caren is een digitale zorgmap en communicatieplatform ineen. Caren helpt cliënten, patiënten en hun verwanten bij het organiseren van de zorg, het delen van informatie en het plannen van taken en behandelingen voor de cliënt of patiënt. Formele en informele zorg komen samen in Caren en kunnen elkaar versterken.
Omdat Caren een product is van Nedap, sluit de informatiestroom vanuit Ons® Dossier naadloos aan op die vanuit Caren.
Caren voldoet aan de regels van MedMij voor het veilig en betrouwbaar uitwisselen van gezondheidsgegevens.
Als zorginstelling heb je ook inzage in, buiten de zorg om gerelateerde zaken van de cliënt of patiënt, mits deze ervoor kiest deze (agenda) informatie te delen.
Als zorginstelling bied je cliënten/patiënten en hun naasten een eenvoudig middel om met jullie zorgprofessionals te communiceren en samenwerken.
Onderdeel van Caren is het Persoonlijk cliëntverhaal. Het belangrijkste uitgangspunt hiervan is dat het verhaal ook écht van de cliënt is. De cliënt (of mantelzorger) kan het verhaal zelf vastleggen in Caren. Dit kan via tekst, maar ook met behulp van foto’s. Vervolgens kunnen de zorgmedewerkers het cliëntverhaal raadplegen in Ons® Dossier.